Orealiserade bildidéers sista viloplats.


El Sueño, olja på akrylglas, 42x28 cm, 2007

tisdag, juni 17, 2008

'
















Det var länge sen jag dumpade något här på min offentliga avstjälpningsplats. Det skulle kunna vara ett tecken på att jag på senare tid lyckats med allt jag föresatt mig, men tyvärr är det snarare resultatet av en mager säsong. Två saker, den här bloggen och den bok som ska komma ut i samband med min utställning på Dunkers kulturhus i sommar, har gjort att jag tvingats till någon sorts sammanfattning av de senaste tio åren av mitt konstnärligt verksamma liv (vilka också råkar vara de tio första dito). Och när man rundar av något på det här sättet är det kanske inte så konstigt att det känns som om man står inför ett slags slut.

Men om det nu är så att det är dags att ta nästa steg, är det inte särskilt lockande att bara kliva rakt ut i tomma intet. Jag drar mig lite, försöker bedöma de alternativ som står till buds. Antagligen kanske jag ändå fortsätter som om inget har hänt. Samtidigt erbjuds en möjlighet att bryta upp. Vi får väl se hur det går.

På sista tiden har jag i alla fall tagit upp en idé som jag hittade i papperskorgen, men som jag ännu inte visat - kanske för att jag velat prova den på riktigt i framtiden. Det handlar om textbaserad konst i Art & Language-stil. Ovanstående är ett exempel som är framtaget speciellt för papperskorgen: Konceptuell skit.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Kontakt

yngve_radberg@bredband.net
Bloggtoppen.se